2018-01-09

Möt vår resebokare Lisandra

Hotel Express bokningsservice - Möt vår resebokare Lisandra

Vad innebär det att ha Hotel Express bokningsservice? Våra bokare är vana att lösa sista minuten-problem och anpassa sig efter alla tänkbara önskemål. Vi har intervjuat en av våra resebokare med stor rutin.

När du ringer upp bokningen är Lisandra en av de som svarar. På hemmaplan går tiden till gymnastikträningar och familjen. På jobbet är hon hotellexperten med service ut i fingertopparna. Med ett stort driv för att lösa problem och tidigare erfarenhet av service på flertalet hotell har Lisandra bra koll på hotellbranschen.

Vad händer när man ringer upp bokningen och behöver ett hotell?
– Du talar om vart du ska och om du har några önskemål, säger Lisandra. Vi löser bokningen och skickar en bekräftelse till dig. Lisandra har stor användning för sin långa erfarenhet av hotellbranschen. Med alla bokningar som görs varje dag har hon skapat en personlig kontakt med många hotell och vet oftast vilket som passar bäst. Ibland är detaljer som gym, sen utcheckning eller tidig frukost viktigt. Ofta är det läget och priset som styr.

– Vi är som starkast gällande pris om man bokar dagen innan eller samma dag. Men man behöver inte boka dagen innan för att få ett bra pris. Vi har avtal med de stora kedjorna som alltid ger procentrabatt. Du kan ha den framförhållning du behöver och ändå få ett bra pris.

Varför ska man ta hjälp av Hotel Express bokningsservice? 
– Oavsett om man arbetar på ett stort företag eller har en enskild firma sparar man tid och pengar på att ta hjälp med sina hotellbokningar. Vi har tillgång till många system och kan alltid hitta ett hotell. Finns det inte så löser vi det ändå.

Lisandra trivs bäst när det händer mycket. Hon började sin tid hos Hotel Express på säljavdelningen men saknade arbetet med kundservice. Det dök upp en ledig plats hos bokningen och Lisandra bytte roll. Bokningsavdelningen håller högt tempo i början av varje vecka. Det är då flest bokningar görs inför veckans tjänsteresor.

– Det roligaste är när det är lite körigt från början, säger Lisandra. När kunden själv knappt tror att det går att hitta ett hotell, och man fixar det. Jag minns en kund som hörde av sig och var märkbart stressad och irriterad. Två och en halv minut senare är jag guld värd och Hotel Express bäst i världen.

Lisandra menar att med internets alla hemsidor och appar för hotellbokningar är den personliga servicen ännu viktigare än tidigare. Idag finns fler bokningsalternativ än någonsin, vilket kan göra en enkel bokning svårare än man tror.

– Ringer du in till oss tar vi hand om bokningen från början och ordnar allt åt dig. Ska du bo på hotell kan vi fixa ett billigare pris. Varför betala mer när du kan betala mindre?

Fler nyheter

Gå med i Hotel Express

Ange dina kontaktuppgifter nedan så skickar vi ett mail med information om hur du går vidare för att bli medlem!